SİVAS GEMEREK İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

GEMEREK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜMÜZDEN ÖRNEK BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ DAHA HAYATA GEÇİRİLDİ """ASKIDA EKMEK VAR"""

Sosyal dayanışmanın en güzel örneklerinden biri olan uygulama ile ihtiyaç sahiplerinin kimden geldiğini bilmedikleri bir ikramla evlerine ekmek götürmeleri amaçlanan "Askıda Ekmek Var" uygulaması, Gemerek İlçemizde hayata geçti.  Gemerek İlçemizin merkez mahallelerindeki fırınlarda uygulanan “Askıda Ekmek Var” uygulaması hakkında bilgi veren İlçe Milli Eğitim Müdürü Yükselen DURSUN:   “Askıda Ekmek Var’ projesiyle, ihtiyaç sahiplerinin, hayırseverler ile yüz yüze gelmeden ihtiyaçlarının karşılanmasını amaçlanmaktadır. Hayırseverlerin ve ihtiyaç sahiplerinin birbirini görmediği bu yardımlaşma modeli gösterişten uzak, toplumsal fayda oluşturan bir yaklaşımdır. Bu proje sayesinde alan el ile veren eli gizliden buluşturmayı, muhtaç kardeşlerini hatırlamayı ve bu projenin Gemerek’te bir kültür haline gelmesi amaçlanmaktadır. Projenin hazırlanması ve uygulanması noktasında emek veren Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenimiz Bayram KARAKUŞ’a teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.
GEMEREK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜMÜZDEN ÖRNEK BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ DAHA HAYATA GEÇİRİLDİ """ASKIDA EKMEK VAR"""

İLÇEMİZ OKULLARINDAN ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİMİZ BÜNYESİNDE BİR PROJE DAHA HAYATA GEÇİRİLDİ. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENİ BAYRAM KARAKUŞ´UN ORGANİZE ETTİĞİ "ASKIDA EKMEK VAR." PROJESİ GEMEREKLİ YARDIMSEVER VATANDAŞLARIMIZIN YARDIMIYLA BAŞARILI BİR ŞEKİLDE AMACINA HİZMET ETMEKTEDİR.

12-05-2017

     PROJE TASLAĞI

Proje Adı:  Askıda Ekmek Var

(Medeniyetin Sessiz Tanıkları)

 

Proje Tanıtımı:

Eski mahallelerin en basit dayanışma şeklidir “askıda ekmek var”. Fırına girdiğinizde bir kendinize bir de askıya ekmek alırsınız. Sonra da çıkar gidersiniz. Ekmeğiniz askıda ihtiyaç duyanı bekler. Maddi durumu müsait olan kimselerin, parasını ödediği ekmeği ya da ekmekleri almayıp, askıda bırakarak ihtiyacı olanlara kimliğini belli etmeden yardım etmelerini sağlayan insani bir yardımlaşma yöntemidir.

 

Proje yöneticisi: Atatürk Çok Programlı Anadolu Lisesi adına Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Bayram KARAKUŞ

Telefon ve e-posta adresi:   346 614 10 11 – 340041@meb.k12.tr

Projenin başlatılma gerekçeleri

Baş döndürücü değişim çağında, binlerce yıllık deneyimlerden süzülüp gelen geleneksel değerlerin korunması eğitimin en özel çalışma alanlarından biri haline gelmiştir. Okulun 4 temel sorumluluğu öne çıkmaktadır:

  1. Geçmişten devralınan geleneksel kültürel değerleri yeni hayat biçimleri içerisine faydalı bir şekilde nasıl alabiliriz?
  2. Yeni kültürel değerleri geleneksel kültür sistemi içerisine nasıl yerleştirebiliriz?
  3. Bir taraftan muasır medeniyeti yakalarken aynı zamanda kendimiz olarak nasıl kalabiliriz?
  4. Hem modern dünyaya yön verebilmek ve hem de kendi kültürel değerlerimizi koruyarak toplumsal çözülmeye maruz kalmamak nasıl mümkün olabilir?

Değerler doğru ve yanlışın ayırt edilmesine yardım eden temel inançlardır. Hayata denge ve anlam katarak, toplumu oluşturan bireylerle birlikte yaşamaya imkân tanırlar. Değerler doğuştan getirilmeyip, gözlem ve etkileşim sonucunda yaşayarak öğrenilirler. Bu tespit okulun değerler eğitimi konusundaki en büyük sorumluluğunu öne çıkarmaktadır.

Eğitim, toplumun idealine yönelik değerler sistemini bireylere iletmede önemli rol oynamaktadır. Okulların, önemli görevi, kültür aktarımında okul programında açık olarak belirtilen veya belirtilmeyen değerleri öğretmek, öğrencileri belirlenen kurallar doğrultusunda disipline etmek, ahlaki gelişimine katkıda bulunmak, karakterini ve benlik algısını olumlu yönde etkilemektir. Okullar bazı değerlerin takdir edildiği ve öğretildiği yerler olduğuna göre orada bulunan öğretmen ve yöneticilerin de bu değerlere sahip olması ve öğrencilere rol model olmaları gerekmektedir.

Birey, ileriki dönemlerde kişiliğini, bakış açısını, davranışlarının yönünü belirleyecek, onun tanınmasında temel ölçütler olarak işlev görecek değerleri yaşarken kazanır. Bu yüzden bireyin belirli değerlerin farkına varması, yeni değerler üretmesi, benimsemesi ve kişiliğine mâl ederek davranışları ile sergilemesi başlı başına bir eğitim ve eğitici sorumluluğudur. 

      Değerler eğitiminin hedefi, değerler oluşturmak ve değerlerini davranış haline getiren bireyler yetiştirmektir. Değerler anlatmakla veya tanımlamakla elde edilemezler. Doğrudan yaşanmalı, içselleştirilmeli ve onlara ilişkin duygularla verilmelidir. Değerler yaşanılarak bir kimlik kişilik boyutu haline gelir. Değer eğitiminin ön koşulu ise, çocuğa özgür iradesini kullanacak ortam hazırlamaktır. Dayatma, baskı ve koşullandırma ile yapılan eğitim çocuğun kendinden çok başkalarının isteklerini gerçekleştirme işlevine sahip olur.

            Değerler eğitimi kapsamında ‘Diğerkâmlık ve Yardımseverlik’ değerlerinin de okullarda yapılacak olan etkinlikler ve uygulamalarla hayata geçirilmesi davranışa dönüştürülmesi önemlidir.

 

Projenin amacı

Askıda ekmek projemiz, ihtiyaç sahiplerinin hayırseverler ile yüz yüze gelmeden ihtiyaçlarının karşılanmasını, yardımlaşma ve dayanışma duygusunun yaparak ve yaşayarak hissedilmesi, diğerkâmlık noktasında bir farkındalığın oluşturulmasıdır. Aynı zamanda “Askıda ekmek” projesi ile yoksul insanların başkalarına minnet etmek zorunda kalmalarını da ortadan kaldırılmış olacaktır.

Projenin hedefleri:

   1. Yardımseverlik duygusunu ve sorumluluğunu geliştirmek.

   2. İhtiyaç sahibi insanların ihtiyacının giderilmesi.

 

Proje çıktıları ve başarı ölçütleri

Projenin gerçekleştirilmesi durumunda elde edilecek çıktılar:

   1. Sosyal sorumluluk bilincinin gelişmesi

   2.Askıya bırakılan bir tek ekmek dahi başarı olarak kabul edilecektir.

 

Projenin hedef kitlesi: Gemerek’te yaşayan bütün vatandaşlar.

            Projenin işleyişi:

1.    Gemerek’te faaliyet gösteren bütün fırınların tespit edilmesi

2.         Projenin tanıtımını yapacak öğrencilerin belirlenmesi

3.         Projeye katılacak fırınlara gerekli tanıtım afişlerinin asılması

4.         Projeye katkı sunacak kurumların belirlenmesi

 

 

Tahmini Zaman: Projenin Başlangıç Tarihi 01.03.2017 - Bitiş Tarihi 01.03.2018

 

 

Tahmini Maliyet: Proje kapsamında fırınlara asılacak ‘askıda ekmek’ tabelası ve afişler için yaklaşık 300 TL.

 

 

 

12-05-201712-05-2017

12-05-2017

 

Bahçeli Mahallesi Dr. Bahattin Taner Caddesi No.40 58840 Gemerek/SİVAS - 0346 614 24 54 / 0346 614 16 19

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.